Innerbörden av ordet "Vattentät"

Innerbörden av ordet "Vattentät"


När jag säger till kunder på jobbet att en jacka är vattentät så är det självklart för mig att dom förstår vad som menas. Men idag har jag fått det bevisat. Alla är inte lika smarta som jag.

Skulle förklara skillnaden på två jackor idag för en Man 40+. Den ena jackan var som ni förstå vattentät och den andra var bara vattenavvisande.


Jag: Ja skillnaden på dom är att den ena är vattentät och den andra är bara vattenavvisande.

Mannen: (funderande ett par sekunder men med en seriös ton) Meh, vattentät, vad ska det vara bra för, man ska väl ändå inte bada med den?

Jag: (Jag tittar och läser av mannen för att fatta om man skojjar eller är seriös, efter en snabb bedömning inser jag att han ställt frågan på fullaste alvar) Ja, asså vattentät så pass att det inte går igenom när det regnar eller liknande.

Mannen: (Med osäker ton och grubblande) Mmmmm, hummm, ahhh, jaha, ja men då förstår jag, tror jag.


Asså förlåt, men det är ju så man blir mörkrädd, man får helt enkelt lära sig att man inte kan sluta förvånas över människors vetande och ställande av dumma frågor. Men ändå liksom?!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0