För tidigt för stövlar?


 
 
 

NOVITA 1499:- SCORETT



Det är september, den 16:e, och man märker verkligen att hösten har kommit. Det har blivit kallt och det med en gång. Det var ingen smygande kyla som kröp på oss utan den smällde till direkt. Nu ska man alltså börja använda jacka, mössa, vantar o allt annat som hör hösten till. Mössa har jag visserligen året om, men vilken typ av jacka man behöver när man cyklar till jobbet är svårt. Har insett att jag gärna ger mig iväg i sista sekunden till jobbet, händer ju inte ofta att jag cyklar fem minuter tidigare än vad jag egentligen behöver, vilket resulterar i en snabb färd och en varm Frida som anländer till jobbet med andan i halsen, ha ha.
Men vad är det då för jacka man ska satsa på? Min skinnjacka funkar nog ett tag till, men den är ju inte direkt såå rolig. Min grå "filtkavaj" är fin och passar i höst, ja den tar vi nu ett tag framöver. Känner inte direkt för att lägga pengar på någon ny. Jaha, ja då kom vi till problemet som stavas stövlar. När man inte har allt för mycket att göra på jobbet och man står o spanar på folk ser man massa som tagit fram sina stövlar och glider runt i. Det ser så mysigt ut. Men är det för tidigt för dom? Svar nej, men det är bara det att det känns skumt när man redan tar på sig dom. Men man kan ju alltid ta det i etapper, börja med dom låga kanske?!:) Men Fia, ditt tips är att det är dax i oktober?
Fick tillbaka min favvo mössa i söndags föräten, efter att den gjort en liten tripp på Öland, på tal om annat dvs.

Nehe, nu ska jag ta på mig min mysiga "luddtröja" och hoppa i mina mjukisar och ta på mig mina favorit strumpor. Nä men shit, kan man ha sådana, favoritstrumpor????!
HA HA! Jo visst, jag kan allt:)
Idol och Maria Wern - Främmande fågel står på kvälls tvschemat. Tips, missa inte Främmande fågel, den verkar sjuktbra!

Myspys/ Madollan


Kommentarer
Postat av: Kalle

ja jävla höst så kallt det är!

2008-09-16 @ 22:31:20
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0