Det coola trumsetet har ersatts av en gitarr!


Det coola trumsetet har ersatts av en gitarr!


När jag kom hem från Sälen för drygt fyra månader sedan hade mitt rum förvandlats till ett musikrum. Gitarrer, synt, X-antal LP-skivor spridda över hela rummet, och tillsist det "lilla" trumsetet. Turkost- hur fräckt som helst, om man ändå kunde spela, men icke. Jag accepterade att det fick stå där ett tag och ibland när jag kom hemcyklandes från träningen hörde man ett par trumslag och virvlar. Det är grymt, grymt som fan, men jag har tyvärr ingen tallang inom trumspelandet. (Lite inom parantes kan jag berätta att jag faktiskt spelat både blockflöjt och en flöjt på tvären -tvärflöjt. Ha ha, kom att tänka på när jag Emelie, Linn och jag gick och spelade privat hos en ung tjej. Det ända vi gjorde var att äta kakor och spela tv-spel. Så roligt tyckte vi att det var:) Hittade förästen min flöjt i garderoben häromdagen, någon som är intresserad så är det bara att höra av sig, kan vi nog fixa ett fiint pris.

Men åter till trummorna, pappa tog sig i kragen häromdagen och åkte in till stan o sålde hela paketet, och hem kom han med en fantastiskt fiiiin gitarr. Var rädd om den för den är dyr sa mamma direkt. Ja nu är det ju inte direkt så att jag ska leka superstar med den, men man kanske skulle satsa på att lära sig en låt eller två?! Låt förslag någon?

Man talar om "trollen", vad hör man där ute, vem är det som sitter där och "klinka", nej vad säger jag, SPELA såklart, på sin fiina nya gitarr?!:)

When I found myself in times of trouble...

/madollan


Kommentarer
Postat av: Sofia

JA, wiho. Han kommer nog helgen på höstlovet, Det var ju min enda lediga helg, så han skulle kolla om han kunde få ledigt då. Ha så kul ikväll, vart ni nu ska! Ring om du kommer till Palace;)

2008-09-20 @ 18:44:47
URL: http://egocentriskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0