Vad skulle du göra om du var Gud för en dag?




Vad skulle du göra om du var Gud för en dag?

Jag tycker om att köra bil o lyssna på intressanta samtal på radion.

Så mycket tankar o funderingar som finns ute i vårt lilla land, vissa helt oversäntliga och vissa faktiskt riktigt genomtänkta.

Dagens fråga, vad skulle du göra om du var Gud för en dag?

Nån svarade; Se till så att alla tjejer fick större bröst.

Jaha tänkt jag, var det det smartaste du kunde komma på???!
En annan; Se till så att alla energikällor byttes ut mot luft...

En till;  Ta bort all olycka och skapa konstant glädje och lycka. För om man alltid vore glad och lycklig skulle det inte finnas några krig. För man kan ju inte kriga när man är det, då skulle det bli typ " Åå du söta underbara människa, världen är så underbar, men nu måste jag döda dig".... Det skulle ju inte funka.

Eeh, nä precis tänkte jag;)


Finns ju som sagt var tusenmiljoner olika svar på frågan, och vissa mer seriösa än andra.


Men om jag var gud för en dag skulle jag nog se till så att alla fick uppnå sina drömmar.



Vad skulle du göra om du vore Gud för en dag?

Fundera en stund eller ta det första du kommer på...!



/madollan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0