Tusan vilket väder...

Uscha uscha vilket skitväder. Tror inte det bara är lokalt, här i lilla Kalmar, som förövrigt jämt är blåsigt o dant, har vi haft en totalt fruktansvärd regn och ruskig dag!
Letade rätt på två paraply åt mig och Maja idag när vi skulle ta o luncha, o min kommentar
-"Det värsta som skulle kunna hända nu är att paraplyet "väder" på sig"
(Jag vet inte, men tycker bara det är sjuktpinsamt och jag kan skratta ihjäl mig åt nått sånt)
Å vad händer då typ 1,5 sekund senare, jo, paraplyet vänder sig och det bokstavligen ÖSER ner, jag asskrattar åt Maja som råkat ut för det o jag kan bara inte hjälpa henne, sorry baby. ;)

Senare när vi ska kånka på dom icke sammanbetsvilliga HÖGTALARNA är jag mindre glad, det va sista gången jag bär på dom otympliga klossarna, det kan jag lova!


När jag senare står i köket och ska göra varmamackor till morsan och mig kommer pappa hem, vi undrar vad han varit och han säger glatt:
"Varit ute o gått i 1,5 timme"!
VA??!
Säger vi.
"Ja jag tänkte att jag skulle kolla hur pass mycket regn och rusk min nya jacka klarade av, det var en behaglig promenad"

Jaha, tänkte jag, varför denna huttighet? Snälla ge lite till mig;)

Time to mysa.
/madollan


Kommentarer
Postat av: leiine

kan inte annat än att garva när jag ser dina söta stavningar! Du skriver exakt som du "pataR" ;p PUSS

Dels "sammanbetsvilliga", vadfan é det? Sen har vi.. "huttighet" !

Gotta' love you!

PUSS :*

2008-10-31 @ 02:37:38
Postat av: admin

det är så jag är, take it or leav it! o jag vet vad u vi väljer. TA MIG!:) wihoo! puss

2008-10-31 @ 21:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0