Från helt obefintliga bromsar, växlar som växlar fem minuter för sent, inga lysen som gör att man syns i mörkret, ingen ringklocka ,-till något helt helt fantastiskt....



Från helt obefintliga bromsar, växlar som växlar fem minuter för sent, ingen stänkskärm som hindrar att man blir alldeles prickig både på ryggen och i ansiktet, inga lysen som gör att man syns i mörkret, ingen ringklocka som underlättar framkomligheten ,- till något helt helt fantastiskt....


Jag har införskaffar mig en ny cykel!
När hände det sist? ha, när jag va 12 år, inställd på en gul racer med inte tre växlar och heller inte sju, nej icke, det va tvunget att va 21, tjugoen, inget annat. Jag minns hur stolt jag va, det va en stor grej det där.
Och nu, nästan 10 år senare har jag insett att det inte längre håller att åka runt på en rishög. Nej här behövdes något bättre, något med stil och klass!
En Cresent, vad annars.
Dammodell, stor bred skön sadel, cykelkorg, SJU växlar,  fungerande bromsar och hela stänkskärmar. Cykellysen med "auto" inställning. Det ni, det är grejer det.



Nu berhöver jag inte längre planera min hastighet pga att jag ej har fungerande bromsar, nu är det bara att trampa och njuta, ha ha.

/madollan

Kommentarer
Postat av: Bella

Men hallå?! Inte klaga på en Gul gammal racer!! Håller mycket bra och om man bara höjer sadeln till max ser man inte så dum ut, man kan nästan tro att den är ny ;) Men om du vill åka en runda på en gammal veteranhojj, kan du få låna min :)

2008-12-28 @ 23:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0